Engels
Op ’t Klankbord krijgen onze leerlingen vanaf groep 1 Engels aangeboden. Speelse activiteiten in de laagste groepen zorgen voor een eerste kennismaking met een vreemde taal.
Het accent ligt op communicatieve vaardigheden: luisteren (naar klanken en woorden) en spreken (van woorden naar zinnen en verhalen.)
In de groepen 1 tot en met 4 werken we met de methode iPockets. In de groepen 5 tot en met 8 werken we met de methode Our Discovery Island. Nog steeds leren kinderen spelenderwijs Engels. Er worden spellen gespeeld, liedjes gezongen, rollenspellen gedaan en puzzels gemaakt. Ook maken samenwerkingsopdrachten deel uit van de lessen. Daarnaast wordt er in de hogere groepen ook een begin gemaakt met lezen en schrijven in het Engels. Zo komen alle taalvaardigheden aan bod.
Waarom jong Engels leren? 
Vroeg beginnen met het leren van een vreemde taal is om verschillende redenen een logische keuze. Allereerst hebben jonge kinderen het vermogen een taal spelenderwijs te leren. Door bezig te zijn in een taal werken ze ongemerkt aan die taal. Kinderen vinden het spannend en dat maakt de motivatie voor spel, activiteiten en lessen in het Engels groot. Het is belangrijk dat kinderen zoveel mogelijk ‘Native English’ horen, omdat ze juist in de eerste jaren heel goed klanken kunnen nabootsen. Zo ontwikkelen ze een juiste uitspraak. Werken in een andere taal is ook goed voor de internationale oriëntatie. VVTO (Vroeg Vreemde Talen Onderwijs) Engels opent als het ware de vensters naar andere samenlevingen.
Opgeleid
Alle leerkrachten van ’t Klankbord zijn voor het geven van Engelse lessen opgeleid door Earlybird.